ההסתדרות קיימה כנס חירום לוועדי המועצות הדתיות

פנחס בן זיו 4 Comment on ההסתדרות קיימה כנס חירום לוועדי המועצות הדתיות

הכנס התקיים אמש בעקבות אי־יישום הסכם המסגרת לעובדים. הוחלט על נקיטת צעדים ארגוניים נוספים. יו"ר הסתדרות המעו״ף, עו"ד גיל בר-טל: "נעמוד לצד העובדים ככל שיידרש עד להשגת המטרה"

ההסתדרות קיימה כנס חירום לוועדי המועצות הדתיות
7:43
30.04.24
איתי גדסי No Comments on ניצלנו מחורבן: המסר של מרן הגר"י יוסף וההצעה לישיבות

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ההסתדרות, הסתדרות המעו"ף והחטיבה הדתית בהסתדרות קיימו אמש כנס חירום לוועדי העובדים במועצות הדתיות. הכינוס התקיים על רקע סכסוך העבודה שהוכרז בתחילת החודש בעקבות אי-יישום הסכם המסגרת לעובדים והשלכותיו. במהלך הכנס דובר על מצבם הקשה של עובדי המועצות הדתיות הנובע מפערי השכר של העובדים ביחס לעמיתיהם במגזר הציבורי. במהלך כנס הוחלט על מספר צעדים ארגוניים במסגרת סכסוך העבודה.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל מסר: "עובדי המועצות הדתיות הם חלק חשוב בהסתדרות המעו"ף. נעמוד לצד העובדים ככל שיידרש עד להשגת המטרה".

מנכ״ל הסתדרות המעו״ף, עמיחי סטינגר, אמר במהלך הכנס: "ההסתדרות לא תוותר על ההצטרפות של חבר המועצות הדתיות להסכם המסגרת והענקת כל המתנים הכלכליים לעובדים ולעובדות המסורים. הסכם המסגרת יחול על עובדים אלו בקרוב, וככל שהזמן יעבור המחאה רק תחריף וכך גם הצעדים הארגוניים״.

מנהל ארצי בחטיבה הדתית, יניב שפירא: ״מצער לדעת שצריך לכנס וועדים בכדי למחות על הסכם המסגרת. ההסכם לא נחתם עבור עובדיהם המסורים של המועצות הדתיות ששכרם נחשב כבר עשרות שנים בתחתית השכר במגזר הציבורי. אנו קוראים למקבלי ההחלטות – תסתכלו על העובדים האלו ותתנו להם תשובות. למה לקפח את שכרם? את העובד הקטן לא מעניין אם יש שיפוי או אין, ולבטח שאין לקפח את שכרו. כינוס החירום שנערך אתמול הוא רק צעד ארגוני ראשון בשרשרת הצעדים שנפעיל עד למימוש הזכויות המגיעות לעובדי המועצות הדתיות".

יו"ר מטה המאבק להעלאת שכר עובדי המועצ״ד, חלי גמרסני: ״עובדי המועצות הדתיות נותרו יתומים, המצב לא יכול להמשיך כך. הפסקנו להיות שק החבטות של משרד הדתות. זה המאני טיים שלנו, ואם יהיה צורך, נפעל בכל הכלים העומדים לרשותינו״.

בכנס השתתפו: מנכ״ל הסתדרות המעו״ף עמיחי סטינגר, מנהל החטיבה הדתית אביחי יוסף, מנהל ארצי בחטיבה הדתית יניב שפירא, מזכיר איגוד מקצועי בהסתדרות המעו״ף ערן שלום, מזכירי איגוד מקצועי ממרחבי ההסתדרות ועשרות נציגי ועדים במועצות הדתיות ורבנים מכל רחבי הארץ.



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    אצטט לכם את מה שכתב אחד ממשגיחי הכשרות בקבוצת כשרות מובילה. וכל מילה נכונה

    "בקיצור
    עשיתם קמפיין גדול בשביל שניכנס להסתדרות וכו'
    תכל'ס דאגתם (גם לא בטוח שהצלחתם) רק לעובדי המוע"ד
    וכשזה מגיע למשגיחי הכשרות השקופים אתם שולחים למשרד הדתות כשבעצם אתם אמורים להיות הגב שלנו מול המשרד.

    עצה טובה, לפחות פה בקבוצה אל תשלחו את הודעות היח"צ שלכם כי זה רק מראה לנו כמה המשנה צודקת
    "ואל תתוודע לרשות וכו' "

  2. 3

    אנחנו סמוכים ובטוחים שארנון בר דוד ובכירי ההסתדרות ביחד עם נציגי החטיבה הדתית יגייסו את כל המשאבים והכוח להשיג את הזכויות המגיעות לעובדי המועצות הדתית וישברו את האפליה.

  3. 2

    אנחנו סמוכים ובטוחים שארנון בר דוד ובכירי ההסתדרות ביחד עם נציגי החטיבה הדתית יגייסו את כל המשאבים והכוח לסיים את האפליה הזו וידאגו שעובדי המועצות הדתיות לזכויות המגיעות להם.

  4. 1

    אם ההסתדרות תשבית את המדינה בגלל הרפורמות אנחנו לא בתמונה
    זו תהיה בושה בושה וכלימה

    אם ההסתדרות רוצה להשבית את המשק רק עקב החוקים אנחנו לא בתמונה